CGK Zendingsnieuws: gebed voor missionair werkers

uitgave van Dienstenbureau Zending | maart 2020
Deze nieuwsbrief is voor: [subscriber:firstname | default:] [subscriber:lastname | default:]

verder zonder Taux’ae

verlies voor het Naro vertaalproject
Op vrijdag 28 februari overleed mw. Taux’ae Catherine Baeba. In haar verliest het Naro Language Project (Botswana) een talentvolle en toegewijde medewerker. De coördinator van het vertaalproject, de heer Khanx’a Isaac Saul schrijft: 'Taux'ae was so dear to us...
Meer lezen

toerusting bij -30° Celsius

ds. Willem van 't Spijker in de kou
Het stond echt op de thermometer boven op het gebouw: dat het net even meer dan 30 graden onder nul was. Maar u begrijpt natuurlijk wel, dat de temperatuur in de conferentieruimte een stuk aangenamer was… Ds. P.W.J. van der Toorn en zendingsconsulent ds. Willem van 't Spijker (foto) brachten namens deputaten zending een werkbezoek aan de stad.
Meer lezen

zending in een tijd van coronacrisis

gevolgen voor missionair werkers in het buitenland
Verschillende missionair werkers krijgen in verband met het coronavirus het advies om het land, waar zij werken te verlaten. Vanuit het Dienstenbureau proberen we zoveel mogelijk daarbij betrokken te zijn. In een aantal gevallen was het mogelijk telefonisch contact te hebben, in andere situaties is contact via de email gezocht. Bij alle gebed voor de situatie rond corona in Nederland is het ook goed om te denken aan mensen die nu (nog) in het buitenland verblijven. Het woord uit Psalm 31 mag bemoedigend en vertroostend zijn: 'ik vertrouw op U, HEERE. Ik zeg: U bent mijn God! Mijn tijden zijn in Uw hand.”

gebedspunten

  • Laten we bidden voor de familie van Taux’ae, voor alle leden van het vertaalteam van Naro Language Project, voor Coby en Hessel Visser, dat de troost van het Evangelie hun deel zal zijn. En laten we danken voor de bijdrage die Taux’ae mocht leveren aan het verschijnen van de bijbel in het Naro - waardoor de San-mensen in eigen taal de grote daden van God kunnen horen en doorvertellen.
  • Laten we danken voor een geslaagd werkbezoek aan het gebied van Tajmyr, en voor goede contacten in Norlisk en Ust’-Avam.
  • Laten we bidden voor het evangelistenteam onder leiding van Oleg Ljoebitsj, dat zij in hun barre omstandigheden steeds in staat en gemotiveerd zullen zijn om het Evangelie met anderen te delen.
  • Laten we bidden voor alle missionair werkers die zich in deze tijd van coronacrisis soms voor grote uitdagingen geplaatst zien.
CGK Dienstenbureau Zending | Postbus 334 | 3900 AH Veenendaal
telefoon: 0318-582360, e-mail: zending@cgk.nl